Inför sommaren...

Sitter hemma idag med en gigantisk huvudvärk. Känns som att någon suttit på min skalle hela natten liksom.. Mycket tid över till funderingar då.

Det är mycket på g för mig och ölen just nu. Är sugen på att privatimportera via Brill & Co (men som brevbärare tjänar man inte riktigt så mycket att man kan unna sig den lyxen), funderar på hur många och vilka flaskor av maj-släppen jag ska köpa osv.

Men mest av allt planerar jag en massa bryggningar inför sommaren, för att ta uppehåll då.

- Förra veckan bryggde vi Señor Amarillo, som egentligen är som en uppvisningsöl. Ett par bekanta och vänner var nyfikna på hur vi gjorde, så vi bryggde en enkel IPA med bara amarillo. Den ska torrhumlas idag.. (kommer INTE att skriva något större reportage om den)

- Nu på söndag ska vi brygga GENESIS QIIXI, som är en vidareutveckling på GENESIS

- Efter det ska vi brygga BRONXENG IPA igen, med några små uppgraderingar.

- Slutligen en liten batch av AND ONE FOR THE DOCTOR (jag har sett Fear and loathing in Las Vegas för många gånger - skadad), en imperial coffee stout där vi ska ge oss på en liten delmäskning för första gången.

- Kom fram till att det ej passar att göra dödsmörk öl till sommaren. Så vi gör istället en lätt pale ale i amerikansk stil, PÄRLANS PALE ALE, med humle från USA, Tyskland och England.

Seriöst, det får väl fan räcka med 20 liter Señor Amarillo, 20 liter GENESIS QIIXI och 20 liter BRONXENG IPA.


Små små steg...


Jag är väldigt peppad!

Kommentarer