Inför SBWF 2014

Jamen herregud, det är ju imorgon!

Efter 2 veckors slitigt asbestarbete har jag tappat tid och rum. Ständigt hukandes som Ringaren i Notre Dame i trånga utrymmen, släpandes på stora stycken ventilation, och en tigersåg i högsta hugg.

Ack så skönt med semester i 2 dagar för detta festivalande! 1 dag fest, 1 dag bakis.

SBWF får mig alltid att bli nostalgisk. 2007 eller 2008 gick jag första gången. En pluggande nybliven pappa med intresse för whisky. Ett maniskt intresse för att brygga öl, två barn och tre jobb senare är vi nu här. 100-tals människor har kommit och gått i mitt liv, men SBWF består. Livet rör sig framåt, kompliceras, förenklas, sliter ut en, och SBWF återkommer som en hejdlös fest varje år.

Jag ser fram emot att dricka svensk öl av hög klass (I'm bl.a. looking at you, Dykes!), prata med småbryggare, observera flocken människan, skratta, njuta, vingla, skåla, ramla. Finns även en hel jäkla del internationell öl som får min gom att vätskas, men jag är faktisk väldigt väldigt glad åt att så många svenska småbryggare kommer delta.

Jag kommer finnas på plats typ halva första torsdagen, därefter kommer min hjärna krypa ihop i en grotta och autopiloten tar över. Safe travel, vi ses!

Och för allt i världen, glöm inte att titta på Tobbes fina fotografier!

Kommentarer