A Beery Night - The fest #1



Nu har det gått snart 4 veckor sen den stora hembryggarfesten. Förskylningar och influensor har bytt av varann här hemma, så det har tagit sin tid att få ihop ett inlägg om det. Sitter nu med täppt näsa, min kropp väljer sämsta möjliga tillfälle att sluta funka... Det är inte så att det INTE händer och har hänt saker i Stockholm nu för tiden.



Men men... jag får roa mig med att skriva om öl, och dricka te.

Nu tar vi det från början.

ABN The Fest är alltså en idé för att samla en hel del ölnördar på ett ställe, dricka öl och umgås - skratta - prata. Kort sagt ett stort ölkalas!




En enda regel är egentligen; "kan du och vill du brygga en specialöl till detta, så gör det!"-regeln. Den här gången körde vi med temat "humle", nästa gång blir det "minst 40% vete"



Vi hade bryggt en IPA som vi kallade "IS THIS FOR ME?", och jag var inte alls nöjd med dess prestation på festen.. Men skitsamma.



Jag tänker inte vara mystisk och hemlig med vad vi kommer göra till sommarfesten; STAY WIT ME - en belgisk wit med torkade limebollar, kafirblad och lactobaciller.

Vi bjöd spontant in folk från alla möjliga hörn i Stockholms-området. Nåra kanske man kände sen tidigare, andra inte.




Det blev en finfin mix av olika människor till slut. Ganska många vart vi också. Glada miner på alla bilder. Det blev skitbra helt enkelt! Succen var ett faktum, och bara dagar efter slaget började planerna inför sommarfesten bli mer konkreta.



En sak jag kan konstatera med en ordentlig influensa bakom mig är att det är lättare att ta hand om tre småbarn med 40°C feber än att vara "dagen efter ABN The Fest"-bakis.




Vi hade alldeles för mycket att dricka, alltså. ALLDELES för mycket. Förstår ni? ALLDELES FÖR MYCKET. Precis som första A Beery Night.... Hahaha. Kaos.



En lärdom till nästa ABN TF är att man inte behöver lika mycket att dricka och att man bör köra en matpaus nån gång... ;) Det känns ju rimligt att grilla till sommarfesten... mmmm...

Stort tack till alla som medverkade! Ni gjorde hela grejen och hela kvällen grym! :)





Kommentarer