Inför BeerExpo 8/3

Jepp, nu börjar det dra ihop sig igen! Goda och trevliga minnen från tidigare mässor börjar ploppa upp i skallen, magen pirrar lite mysigt och humöret är på topp.

Allt som jag kopplar ihop med BeerExpo är trevligt liksom. Tidig morgon - vinter/vår - solsken - mysig tågresa med dryck i plastmugg - skräpmat i centrum och inte att förglömma: långpromenad till ÄNNU en ny lokal ;)

Mina två tidigare besök har jag ju varit oerhört nöjd med (2013 och 2012)

Jepp, jag diggar BeerExpo som fan. Lagom stor mässa, alltid trevlig stämning och med fokus på oss ölnördar och det vi gillar. Hoppas årets lokal är lika bra som förra årets.

Lite drygt en vecka kvar, och fortfarande ganska tomt bland utställningslistorna. Men här är väl lite det jag ser fram emot:
  • All In Brewing - Har inte provat något från dem alls så jag är grymt nyfiken. Blir prio på!
  • Beerblioteket - Bara hört gott om dem, och det jag smakat har varit bra
  • Brekeriet - Håller tummarna för nya härliga brettbomber
  • Cask Sweden - Boulevard Smokestack serien!! 
  • Constant Companion - Där kan man nog hitta en liten surkaramell att suga på
  • Electric Nurse - Även dessa är jag nyfiken på. Deras APA är ju riktigt bra.
  • Elixir Wine - Amager (och andra danskar)
  • Eskilstuna Ölkultur - Just nu mest sugen på deras Saison och Julmust, och småprat med Lukas om han är där
  • Malmö Brygghus - Hoppas på Hop-Man, och givetvis andra supergoda bärs
  • Närke Kulturbryggeri - Om de har med något som inte allt för utspejsat
  • Wicked Wine - Främst sugen på nytt från Mohawk, men dom har även annat gott i sin portfölj
  • Ängö Kvartersbryggeri - Torrhumlad Alla tiders Ängöl låter asfräscht. Nyfiken på deras DIPA också

Well, vi ses där va? :)

Kommentarer