Asså vafan, Systembolaget?

Hej Systembolaget,

Jag beställde ett gäng öl från er webbsida ett par minuter efter 10 den 1 februari (en lördag). Öl som fanns på depon (uppfattar jag det som iallafall), och som enligt webbsaldot fortfarande finns kvar. I hundratal!

Helt OK so far eller hur?

Jättebra att man kan beställa alla öl från släppet via webben. Jättebra de dagar man är själv med sina tre små barn och inte har lust och/eller möjlighet att åka in till Stockholm och köa...

Jag uppskattar det verkligen.

Sidan ger min en leveranstid på ca 4 arbetsdagar. Det innebär att jag borde ha kunnat hämta ut ölen i torsdags förra veckan.

Det är tisdag idag, det har alltså gått 6 arbetsdagar plus 2 lördagar. Fortfarande inte ett spår av ölen. Det är till och med enligt er själva på tok för lång tid.

Jag har vänner som beställt öl till andra butiker två dagar EFTER mig och fått sina öl innan mig (redan förra veckan)

Men visst, "min butik" kanske har mycket att göra. De kanske har jättemånga beställningar att hantera. Kanske hög sjukfrånvaro? Jag accepterar det.

Det som stör mig enormt mycket är dock att jag - tillsammans med två vänner - beställde ett par öl från en webbutik i Tyskland i onsdagskväll och att dessa öl redan finns i att hämtas ut i Sverige.

Hur kan det vara så illa, Systembolaget?

Hur kan ett företag i Ludwigsfelde (övre mitten av Tyskland) leverera öl till mig snabbare än ni kan? De har säkert också en massa beställningar att hantera, och möjligtvis även hög sjukfrånvaro.

Kanske dags att börja titta över era rutiner?

Ska ni ha ensamrätt på hela marknaden får ni fan ta och sköta er....

Kommentarer

  1. varit med om samma sak, sen efter 2-3 veckor så fick jag inga öl och ordern makulerades för de var slut hos leverantören... :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tror ni om denna, ska jag fortsätta vänta.. stod 8 dagar men jag tror det har gått mer än så nu?
      http://oi57.tinypic.com/vifc7s.jpg

      Radera
  2. De "glömde bort" en av mina beställningar helt ock hållet. En annan dök upp efter så många veckor att jag själv glömt bort att jag beställt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ringa "min butik" idag och kolla läget. Annars tror jag jag skiter i det och beställer till en annan butik.

      Mest bara irriterad på inkompetensen och att vara i "limbo" liksom.

      Radera

Skicka en kommentar