SBWF enligt Svante


Var på SBWF i fredags efter jobbet. Här kommer en kort sammanfattning.

Founders Double Trouble IPA - Mycket bra!
Struise Messy - Helt i min smak, sjukt tjock och överväldigande. Bland det första jag provade. Inget man kan dricka mycket av.
Struise Bompon - Ryktet sprider sig snabbt, så ni vet säkert redan vilken det är. Äpplecider-ale. Helt fantastiskt! När du är där, passa på att fråga om hur den kom till.
Brekeriet - Grymt bra rakt av, stiliga öl. Favoriterna var Brilliant och Cassis. Men till skillnad från Anton tyckte jag att Cassis kunde varit lite syrligare, lite mer oomph liksom. Fick en vision av att laga mat och para med deras öl. Tror det skulle bli heaven!
Beer Here Essentia Bina - Efter en dag med mycket öl och två cigarrer var det en perfekt avslutning. Mörk, tjock, och välgjord.

Och... förlåt, men jag är besatt av en öl - har du inte provat Goose Island Bourbon County Stout, så gå till Monk’s och gör det. Apropå det, hörde att den ska släppas på Systemet i hyfsat stor upplaga om inte allt för länge.

Övriga som är värda att prova enligt mig:
Deviant Dale's IPA
Brooklyn Monster Ale (sinnessjukt ful etikett!)


Favoritutställare:
Brill - Sjukt kunniga, trevliga och ölbesatta!
Struise - Se till att du pratar med bryggmästaren, han var helt bisarr. Mycket roligt och intressant häng.
Brekeriet - Genomtrevliga människor och goda öler.


Måste erkänna att jag är lite lockad av att dra dit nästa lördag också. Får väl se.

Kommentarer