Samtiden och framtiden

Jora alltså liksom typ...

Det händer en del grejer nu, och skrivarlusten har fått ta smällen. Med ett nytt jobb till 1 oktober, körkort på g (sidådär 100 år för sent) och nytt barn lagom till december samt allt annat har det blivit NOLL tid över till svammel här...

Har främst använt mig av instagram på senaste tiden. Enklast så. Ta bild - lägg filter - lägg tagg - lägg text och voila! Heter "valbalanserad" där och är otroligt mycket mer aktiv.

Som sagt, jag varken orkar eller har tid för BRA inlägg nu, och då känns det som att det kan va.. Hade gärna skrivit mer om matlagning, brödbakning, surkålsproduktion och sånt också, men det får vänta.

Bloggen kommer tills vidare bli en hembryggarblogg med inlägg inför bryggning, om bryggning och provsmakning. Lista på planerade bryggningar, som beroende på saker KANSKE kommer hinnas med eller kanske inte.

Har ju fortfarande inte skrivit någon bryggrapport om PANJAMON (2) och GANGSTA JUICE, men det kommer... nån gång.. ;)

Drack för övrigt några riktigt goda öl och hade roligt med en kapsylöppnare utformad som en penis i torsdags.

Bl.a. dracks HaandBryggeriet haandbakk, som var helt makalöst god. Jämför fritt med Rodenbach Grand Cru nu, och då var denna renare, syrligare, torrare och mycket mer komplex. Verkligen en öl jag vill köpa igen!



Drack även Herslev Mjølner 2007, som var en stor favorit för mig när den släpptes på Systemet förra året. Den levde upp till förväntningarna även i år. Syrlig, mäktig och tung, men samtidigt ren och fräsch. Mycket söt förståss, men det gillar jag ju!



Avslutar med en "woodaged" BrewDog Abstrakt 09. Den var långt över förväntan. Välgjord med tanke på all extravagans. Torr och lite sträv, men helt utan nån jobbig alkoholsmak (trots sina ca 17%!). Brända russin, havregryn, honung, whisky och en släng hallon i smakväg..


Kommentarer

  1. ....hade roligt med en penisformad kapsylöppnare.... vet frun om vad du håller på med när du "dricker öl"? ;) Du får lägga upp en bild på den i Kapsylöppnar-tråden på BSF.
    Jag har ju inte IPHONE - kan man vara med på instagram ändå? Jag har ju sett en del bilder du (och andra) lagt upp på FB - ser bra ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hon tyckte bilderna var asroliga och ville nästan tvinga mig att lägga upp dem på Facebook också.. ;)

      Instagram finns även på iPhone! Go for it!

      Radera

Skicka en kommentar