Semester, och annat gott!

Hej å hå!



Skön söndag idag. Barnen sov längre trots vidriga omständigheter (läs: superfuktigt och varmt). Efter min dagliga dos kaffe suktade jag efter mer, och gjorde en espresso - bara så där. Och nu sitter jag här, med musik som vanligt (Crosses, Chino Morenos soloproject), och skriver lite slappt svammel.

I fredags jobbade jag min sista dag på 5 veckor. Jobbar ju som brevbärare - vilket inte alltid är så jättekul - men i fredags njöt jag. Trots värme, fukt och tusentals trappsteg upp och ner. Mycket gott har hänt, och mycket gott att se fram emot.

Jag och frugan har en bulle i ugnen! Lilla nr 3. I torsdags gjordes ultraljud, och vi fick reda på kön. En liten pöjk. En liten Malte kanske? Ultraljudsbilden gör det hela lite verkligare för mig, som pappa. Och nu när ca 20 veckor är gångna börjar även magen synas, vilket förstärker intrycket. JAG SKA BLI PAPPA IGEN! :)



Mamsen kom förbi och bjöd på kravmärkt regnbågslax, som vi tillagade i ugn - fullproppad med citronkylftor, smör och färsk timjan. Färskpotatis och romsås till. Jag bjöd mamsen på ett glas PANJAMON 2.0, som hon gillade så mycket att hon krävde en flaska med sig hem. En halv flaska räckte för mig, och jag slocknade tungt i soffan strax efter barnen...

Lördagen var full av lek och fynd på "stranden". Hittade en Lidl-kasse full med dålig folköl i vattnet, perfekt för mig!



Vi plaskade i vattnet, byggde sandslott och samlade ihop sjögräs. Sedan fikapaus, för att sedan fortsätta jobba på... Det är sånna dagar man lever för som förälder, och människa i största allmänhet.



Hemma gjorde frugan en helt fantastiskt god ruccola-, purjo- och parmesanpaj. Jag slängde in en "Le Soleil Est Près de Moi" i frysen, och lagom till när pajen var klar var den väl kyld och jag nyduschad.



Framtiden i sommar då?

Den 17e juli åker vi upp till Umeå. Ska förhoppningsvis hinna träffa Darren, Niklas och andra hembryggare/ölnördar. Jag packar ner några hembrygder och hoppas på det bästa :)

Den 27e juli åker jag, papsen, brorsan och Thomas bil ner till Kävlinge. Där ska slagga över hos KP och även få träffa Gripen och dela på nåra goda öl. Den 28e bilar vi vidare, tillsammans med kornmaltarna, till Malmö. Där hoppas jag hinna mötas upp med Hannes och byta lite öl. Sedan vidare över till Köpenhamn, möter upp kompis Kalle (tackle på BSF) med tjej, för ölextravaganza i största allmänhet. Jag hoppas verkligen att Balder gör oss sällskap också!

Sedan är det helt plötsligt augusti och spännande ölsläpp! Jag kommer definitivt köpa 4 st North Coast Old Stock och 2 st La Thiriez Vieille Brune. Sen kanske jag tar en AleSmith Wee Heavy också.. ;)

Sedan drar vi nog igång med bryggningar i augusti också! FOLKVANDRINGSTIDEN är den första planerade. En lätt, men maltig ale med korn, vete, havre, bovete, tysk ädelhumle och tysk jäst.


Kommentarer

Skicka en kommentar