Köpenhamn - inköp och byte

Var på mitt första ölbesök i Köpenhamn i helgen, senast jag var där var jag mer intresserad av tivolit än öl. Det var för tjugo år sen, så det var nog rätt sunt. Anyways, tänkte dela upp besöket i två delar; "inköp och byten" sen "upplevelsen" om några dagar. Måste smälta allt först..

Bytte några öl med den trevliga Hannes från nerdbrewing. Ska bli väldigt spännande att prova.


if else, stack overflow, for each, stout 1.0exception! imperial breakfast stout och switch case barley wine

Hade redan innan besöket i danska huvudstaden bestämt mig för att främst köpa suröl (av olika slag) och starkt maltbetonade öl, gärna brittiska. Det är sånt jag går igång på helt enkelt.. ;)

Har ingen koll på vad jag betalade för varje, knappt var jag köpte dem ens. So don't ask.. ;)


Cantillon Geuzue 100% Lambic Bio, Iris, Rosé de Gambrinus och Girardin Gueuze Black Label


Haandbryggeriet Haandbakk, To Øl/Mikkeller Ov-ral, Nørrebro Viking Oud Bruin, Delirium Tremens och Den Gale Brygger Gl. Bådmands Porter


Anchor Old Foghorn, De Molen Bommen & Granaten, Kuhnhenn Dark Heathen, Saml Smith Stingo, Southern Tier Backburner, Hornbeer Hophorn, Brooklyn Monster Ale (2009), O'Hanlon's Brewers Special Reserve (2010) och George Gale & Co Prize old ale (2005)

Köpte även en Weyerbacher Tiny, men den tog livet av sig i Kävlinge. Välde ur sig all sin svarta sorg framför tågstationen.. RIP!

Säkert både toppar och dalar dessa öl.. Jag är skitnöjd i vilket fall som helst! :)

Återkommer med en historia om allt som hände.....


Kommentarer