Fånigt odramatiskt på Passagen

Kom dit runt nio. Hamnade på tredje plats i en kö man knappt kan kalla kö. Inget spännande hände.

En timma av halvtristess, tittande på cyklistidioter och frenetiskt knappande på mobilen går.

Vi släpps in. Skäggig man som inte stått i kön avancerar till andra plats, och jag hamnar på fjärde. Väl framme vid Systembolagets ingång stoppas vi igen, de hade inte hunnit öppna än! Vakten som släppte in oss var för effektiv! Dramatiskt! Alla börjar gråta och riva av sig håret!!

Eller inte...

Anställd frågar mannen med skägg om han verkligen stod i kö, skäggiga mannen svarar ärligt och överraskat "nej".

"Då får du ställa dig längst bak i kön" säger anställd
"Okej" säger skägget och lunkar dit.

Fullständigt odramatiskt!!! JAG GICK JU ENBART DIT FÖR DRAMATIK! BLOD! SLÅSS! VARGAR!

Plockade på mig det jag skulle ha, samt nåra extra till ölbroder Thomas. Virrade runt en stund, sen gick jag till kassan och betalade. Noterade att skägget stod i kassan brevid och min blick sökte sig snokandes till hans korg. Typ en av varje. "Nyfrälst", blev min slutsats. Hoppas han upptäcker nån ny favorit där! :)

Vinkillen framför mig i kön langade upp typ 1000 flaskor och fick betala en stor summa för det. Jag langade upp betydligt färre, men fick betala en femtedel. Öl är dyrare och godare, är min slutsats.




Vad köpte ni? Och framförallt, hur många fick ni hugga ner för att komma åt dem? Dramatik? Snälla?


Kommentarer

  1. Lämnar kontoret 09:59, 10:04 kliver jag och kompisen in genom dörrarna på trädgårdsgatan.
    m och M har bemannat de två beställningsdatorerna så vi får omedelbar betjäning av det som måste beställas.
    Plockar Bigfoot och Ruthless IPA ingen annan rört lådorna före oss. Pratar lite skit med J i kassan som tycker det är kul att Kallebryggerierna inte ens bryr sig om att slå på en streckkod på den flaska Blot jag passade på att plocka upp från mina gamla beställningar.
    10:20 är vi tillbaks på kontoret..

    Rätt trist i Jönköping oxå....
    Ser nu på http://agent.nocrew.org/store.html?sid=1041 att av de fyra "nyheter" de fick in idag så är det bara jag och kompisen J som handlat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jösses, det var VERKLIGEN odramatiskt! ;) Hahaha

      Radera

Skicka en kommentar