Nyss helg va?

Äh, jag vet inte.. jobbade extra under helgen för första gången, ever. Kände mig lite snuvad på konfekten när jag vaknade imorse och var tillbaka på ruta ett (måndag).

Varje måndag tänker jag på Office Space och repliken: "Sounds like someone has a case of the Mondays?" och tänker på mig själv, givetvis.

Drack dock nåra riktigt goda öl under helgen ändå!

First up lite hembrygder på jobbet.


Thomas har börjat klämma ut öl som inte känns så typiska (för honom), och då känns dom nästan ännu mer intressanta. Han hade med sig en "långkoks IPA", Shelob, som hade en finfin doft av Centennial och en aprikosaktig smak. Och en "lagom stout", Fangorn, med bl.a. Citra i. Den tyckte jag bäst om av de två. Kolsvart med snyggt skum. Smak av kaffe, lakrits och lite humle! Gott!

Hemma på kvällen suktade jag efter något ännu värre, och ännu mörkare. Efter Gripens hyllning av en calvadosfatlagrad röjare var jag riktigt sugen på något fatlagrat och farligt!

Struise Black Damnation II Mocha Bomb (12%)
imperial stout med massa kaffe!


Detta är alltså:
"50% of Black Albert was used that matured for a while on whole coffee beans out of a craft Columbian coffee plantation. 25% of H&V was used that aged for 6 months on JD barrels at Struise. Another 25% of Cuvée Delphine was used."

Den röjde upp ett grymt skum när jag hällde upp den. Sög in allt ljus som ett svart hål och farlig ut. Doftade KAFFE! Och smakade, KAFFE! Så grymt jäkla mycket kaffe i den. Skymtade fatlagringen lite snabbt, men som sagt.. K A F F E!

Sen var den jävligt fyllig och söt. Värmade för en gammal man i en gammal kropp. Men den föll mig inte riktigt i smaken. Vad ska man säga. Jag gillar mitt kaffe svart (RÄTT), men UTAN socker (FAIL).

På lördagen var jag riktigt sugen på att ramla in på Akkurat och köpa ett glas rökbock, men det blev inte av. Kanske nån annan gång.

Kompenserade det med en Double Bastard hemma istället. Drack en sådan, årgång 2009, hos Thomas i somras och var lyrisk. Nästan lika lyrisk var jag även denna gång. "Honungsdoppad humlekotte"!


Men jag tyckte den hade vunnit en jäkla massa på att lagras, så min andra flaska får ligga ett tag..


Hoppas ni hade en trevlig och lååång helg ni med!


Kommentarer