Boogoop och lite bryggning

Har bryggt humlig öl ikväll, och druckit humlig öl. Alles gut liksom.



Mikkeller / Three Floyds Boogoop (10,4%)
bovete barley wine


Jävligt snygg orange färg med ett fluffigt skum på typ två fingrar. Var grymt sugen på fyra fingrar skum, men alltså detta fick duga för kvällen... ;)

Doftade färsk humle, som en schysst DIPA. Letar efter bovete, utan att veta vad bovete luktar. BOrde man VETE? I vilket fall som helst hittar näsan gottigheter: likör, parfym, jord, hö!

Gommen letar även den efter bovete. Slås av en kantig och grov beska, hjortron, humle, kola (godis alltså), söt vört och parfym. Ölen känns lätt och fräsch trots sina 10 kommanånting procent.

Good shit, men bovetet då?

Borde man inte som bryggare vilja framhäva bovetet om man nu brygger en öl med det? Skittrevlig öl åt DIPA-hållet, men bovete är missing in action.. Whatever, I LIKE!

Bryggningen då?

Vi satte igång vår första DIPA, PANJAMON. Korn, vete, havre och råg fick slåss med en massa humle från NZ. OG landade på 1,080 - vilket känns lagom. IBU säger även den 80. Använder White Labs California Ale denna gång.. Blir nog fina fisken alltså. Återkommer om nåra veckor med nå sorts inlägg med ännu mer svammel och bilder.

Och som avslutning den obligatoriska bilden: "jag är full innan tunnan"

(Ja, Thomas, jag vet. Jag är en jevla härmapa!)


Kommentarer

  1. Det här känns jävligt lovande, vill jag lova

    SvaraRadera
  2. Haha.. Vaddå härmapa? Har inte alla såna bilder när man bryggt klart sin öl? :) och bara två fingrar skum.. Vilken fadäs.. Hoppats på 5-6 fingrar!!

    SvaraRadera
  3. Kass med bara två fingrar skum.. Minst fyra ska det vara! Nu ångrar jag inte längre att jag hoppade över den!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar