Bloggen fyller ett år!!!


Ja, nu har jag bloggat i ett år. Först som anton i rymden, för att sedan byta namn till VÄLBALANSERAD. Och varför bytte jag så där bara? Jo, jag tyckte bloggen var skitful och namnet lite barnsligt. Och kände plöstligt ett ansvar mot dem som läste bloggen...

Började med ett inlägg om vår första (spraymalts)bryggning, GENESIS. Fortsatte trevade med lite försök till recensioner, vissa rätt bra och en del rätt virriga..



Mitt favoritinlägg måste vara när jag skulle jämföra Amagers Black DIPA mot Mohawks Black IPA, men knappt skrev nånting om det (länk)...

Min favoritöl-kväll under ÅR1 är nog försommarkvällen med Svante och Joel (länk), även om det finns jävligt många bra kvällar att välja mellan. Favorithembrygd är utan tvekan GENESIS QIIXI.


Försökte ett tag ha ett betygssystem, men sket i det efter en ganska kort tid. Varför?
Jo, jag tycker inte jag har erfarenheten att kunna betygsätta rimligt. Jag är överlag rätt nöjd och glad med all öl. Det finns mängder av bloggar vars enda syfte är att betygsätta öl efter en väl genomtänkt skala.

Hade ingen klar idé med bloggen från början. Allt som fanns i mina tankar var "ÖL ÖL ÖL", och jag ville få ut det. Att starta en blogg verkade rimligt. Tog ett bra tag innan jag hittade mitt plats: min nisch liksom.

Jag skriver inte som jag pratar, och jag pratar inte som jag skriver. Men jag försöker ha med min personlighet i bloggen, mycket historier och funderingar kring öl och mig. Försöker lite smått, med hjälp av humor och en skämt-dryg attityd, avväpna allvaret i denna hobby.. Ett exempel på det är när jag battlade Epic Stout mot en Quattro Formaggio.


Har absolut inga större siffror att skryta om, och det förvånar mig inte heller. Jag skriver inget om nyheter, sätter inga betyg och dricker i princip enbart öl köpt från (eller genom) Systembolaget. Och det kommer fortsätta så..  Men jag tycker verkligen det är roligt att folk läser vidare trots allt :)

Ser man på statistiken verkar brygg-inläggen och "reflektion av släppet"-inläggen locka flest läsare. Och det gör mig glad, för jag gillar att skriva om bryggningar och jag gillar att svamla, "ranta" och fundera kring släppen.

Eftersom det är lördag och allt tycker jag ett litet firande är på sin plats! Men i ölkylen ser det mörkt ut.. Alltså, mycket stouter.. Lutar just nu åt en Struise. Men Yetin och Rugportern ligger illa till också, då de är mina favoriter.


Finns det något ni tycker jag borde skriva mer om? Mindre om?


Jag lovar att det kommer dyka upp fler inlägg om bryggningar. Har tre bryggningsrapporter (Plöjmörkret, Panjamon och Budget Nudist) som väntar. Sen är jag sugen på fler blindprovningar med hembrygder.. gäller ju bara att skramla ihop ett gäng.

Kommentarer

  1. Gratulerar! Klart en av de mest läsvärda bloggarna i min mening, men det är kanske för att vi tänker på samma sätt ;) Själv har jag en vecka kvar, sen firar jag också ett år!

    SvaraRadera
  2. Grattis på ettårsdagen! Jag gillar ditt sätt att blanda det seriösa med det oseriösa och hembryggningen är alltid kul.

    SvaraRadera
  3. Tackar! :) Jag tycker det är skitkul att gillar blandningen seriöst och oseriöst. Det gör det hela lite roligare att skriva..

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott!
    Själv har jag en dryg vecka kvar till 1 månad!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar