Dark Horse Tres Blueberry Stout

Var och fixade etiketter till SVANTES RÖJPORTER nu ikväll (inlägg dyker upp snart!), och då hör det ju till att man dricker en öl eller två. Ikväll blev det denna blåbärsstout.

Let's get it on.

Dark Horse Tres Blueberry Stout (7%)

Som de flesta (tror jag) ölfanatiker stoppade jag näsan i flasköppningen direkt efter att kapsylen kapitulerat. Den luktade fan en jäkla massa torkad blåbär! Mycket mer än jag trodde. Gott!

Hällde upp och beskådade, ett mörkt öl med skumFett otippat?

Sniffade mer och lukter som humle, malt och vanilj dök upp som "PANG - PANG - PANG", sen gick allt snabbt över till Jenka-tuggummi och rootbeer. Lite blåbärspaj, sprit och jelly beans dröjde sig kvar. Mycket godis i doften...

Första klunken chockade mig något. Vilket jäkla kolsyra alltså. Helt klart för mycket för mig och anteckningen säger "överkolsyrad". Annars var den rätt lam i smaken jämfört med doften. Lite besk rostad smak, bitterchoklad och godis. Blåbärsvodka. Typ.

Tjock, kul och ganska god. Men inget för mig. Jag halvGILLAR. Kommer aldrig köpa den igen. En räckte liksom.


Kommentarer

  1. Exakt min åsikt gällande kolsyran. Alldeles för aggressiv!

    SvaraRadera
  2. Alltså, en riktigt aggressiv kolsyra kan verkligen vara avtändande. Mycket kan jag tolerera med en öl, men icke det. På riktigt.

    Jag tänker bara på läsk och mineralvatten då..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar