Tack så mycket Systembolaget, NOT!

Visst får man gnälla lite extra i ett blogginlägg?

<GNÄLL START>

I mitten av förra veckan var jag förbi mitt närmaste Systembolag (vi har två i min stad, det andra ligger lite avsides). Hade lovat min pappa att jag skulle beställa ett par Carnegie 175 års porter åt honom, och tänkte passa på att beställa två stycken Bötet till mig.

Det gick jättebra. Båda fanns på varudepån och den 7e november skulle min order ha kommit fram.

Var förbi där den 7 november och kollade till min order. Den hade inte kommit in. Passade på att beställa två Nils Oscar Coffee Stout, som fanns på varudepån = inga problem. Och även en Old Guardian, som fick bli en internleverans. Jag stod brevid den anställda när hon ringde till ett annat Systembolag och beställde ölen.

Inga problem, båda skulle dyka upp innan veckan var slut.

Väntade väntade väntade väntade väntade väntade... och VÄNTADE!

Fick SMS igår. Gick dit. Fick ut två stycken Nils Oscar Coffee Stout. Det var allt. WTF?!

Old Guardian var "slut hos leverantören". Jaha? Hur då? Den anställda fick helt enkelt ringa till ett annat Systembolag IGEN och beställa.

Min första beställning med Carnegie och Bötet hade "försvunnit". Och inte nog med det, den var fel också... Suck. Nu fanns inte längre Carnegie på varudepån, och den anställda ville inte riktigt ringa till ett annat Systembolag igen. Anledning? Hon hade precis ringt till det Systembolaget och beställt min Old Guardian och tyckte det var lite pinsamt att behöva ringa igen....

Hon lovade att ringa på måndag. Är det bara jag som tror att hon kommer glömma?


Inget personligt mot de anställda där, dom gör nog bara sitt jobb. Det är nog ett rätt stressigt jobb - beroende på stad, dag, invånare och struktur (vilket verkar saknas på det ovan nämnda Systembolag).

Men vafan, JAG VILL HA MIN ÖL! ;)

</GNÄLL SLUT>

Kommentarer

  1. Hehe.. Förstår din frustration.. Det är knepigt sb här i Tälje..

    SvaraRadera
  2. Nu, typ 20 dagar senare kunde jag hämta ut de sista av mina beställda öl (dom inkom i deras lager förra veckan dock). Så visst finns det hopp alltid.. Synd att det skulle strula så mycket bara.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar