välbalanserade gubbar

ANTON


Började mitt ölintresse i början av 2000-talet. Köpte olika öl tillsammans med min pappa och utforskade Systembolagets utbud lite försiktigt. Nils Oscar var stora favoriter...

Blev dock inte mer än så just då. Störtdök och började supa "billigaste lagern" istället. Återuppstod när jag upptäckte Newcastle Brown Ale på tapp. SAGOLIKT (not anymore though!)!

2007 var jag på SBWF för första gången. Mer intresserad av whisky då, men ett gott steg i rätt riktning måste man ju medge...

Det stora uppvaknandet tackar jag Thomas för. Hösten 2009 såg han en gnista i mig, bjöd mig på den ena efter den andra fantastiska ölen (bl.a. Sierra Nevada Bigfoot). Hösten 2010 hängde jag med honom till mitt första "mitt-i-månaden"-släpp och sen fick han mig att börja brygga öl.

Sen dess har det bara rasat på.

Annars då?

Är hyfsat gammal (30+ dvs), bor i Södertälje, har en fru sedan många år tillbaka och tre barn. Jobbar som saneringstekniker, extraknäcker som asbestsanerare. Allt detta summerat betyder att jag i princip alltid är trött och blir full på typ en öl.

kontakt: antonirymden(a)hotmail.com, valbalanserad på instagram


DR SVEN
Dr i organisk kemi. Certifierad Sigma Green Belt. Pappa till bröderna Obalanserad. Det sunda förnuftet bakom Bronxeng Brewery. 

Förutom att brygga och smaka öl gillar han att fiska, plocka svamp och promenera/cykla.

Cool grej; stack till Australien med fru, barn (3, 5 och 7 år gamla) och nytaget körkort och bodde där 1,5 år. Spenderade ett par månader i det vilda med en Volkswagen Campingbuss (typ sån här)



Kommentarer