Hej Ingrid, och alla andra!


Tja, då har man varit en tur vid Passagen och plockat hem godingar igen då. Kungligt lång jäkla kö denna gång, verkar ha varit ett grymt släpp för vin-nördar och whisky-nördar med.

Ingrid var namnet på allas läppar (iaf alla ölintresserade). I sorlet av alla ölköares röster nämndes nog Ingrid ett par tusen gånger. Hur många kartonger hit och dit dom skulle köpa, hur receptet hade ändrats (har dom ens ändrat det?), om den skulle vara godare än förra batchen osv osv...

Jag hamnade rätt långt bak i kön, och dom bakom mig verkade va riktigt oroliga att bli utan sin Ingrid.. (ca 2700 flaskor sålda i skrivande stund). Dom stog hela tiden och tryckte på bakom mig med sin vagn. Såg nån som bara köpte ett gäng Staropramen, och nån vilsen a-lagare som plockade på sig nått billigt rötjut.

Riktigt härligt med bredden människor där idag!

Jag var främst ute efter båda ölen från Cigar City och Limfjords Portern (varför tänker jag Linford Christie?), men ville självklart lägga beslag på ett par Ingrid och få veta vad all the fuss was about liksom.. Sen lite annat smått och gott; Nils Oscar 15 var ju given. Har dom att tacka för den första gnistan i mitt ölintresse.. Och belgisk stout (Tournay Noire) tyckte jag lät väldigt lockande!

Uppställning i vanlig ordning:

1 st Thisted Black Ale
2 st Thisted Limfjordsporter
1 st Cazeau Tournay Noire
4 st BrewDog Hello, my name is Inrid
1 st Cigar City Maduro Brown Ale
1 st Cigar City Jai Alai IPA
1 st Nils Oscar Jubileum 15


Vad köpte ni, och varför?

Kommentarer

  1. Yo.. Köpte minst 1 "fralla" av de mesta. Förutom Limfjord 4 st & Ingrid 8 st... Köpte dom för att jag tycker ölen är gott! Annars är det alltid trevligt att utöka sin öl-horisont! Man kanske finner en ny kär vän bland dessa hårda glasflaskor?! .. Vem vet du..

    SvaraRadera
  2. Fan, jag kollade på dina bilder. Hade inte greppat riktigt HUR mycket öl du köpte idag! ;) Men jag är faktist rätt nyfiken på Sigtunas mörka, Mohawks råglager och St. Eriks rököl... synd att jag är en fattig jävla papa... ;)

    SvaraRadera
  3. Själv köpte jag det här: http://twitpic.com/6egzod + 4st Ingrid som min sambo handlade åt mig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar