Veckans bröd, och funderingar.


Bakade för första gången ett surdegsbröd. Ett franskt bondbröd där man använde vassla som "surhet". Blev riktigt gott och snyggt. Även detta bröd är från "Jorden runt på 80 degar", men jag hittade ett liknande recept på nätet här.

Jag känner lite att öl kommer få dela plats med lite annat här på bloggen från och med nu. Eftersom jag är pappaledig kommer jag nog babbla om det, och jag kommer också baka bröd och laga mat. Men självklart blir det en del ölande :)

Just för tillfället är jag egentligen mer sugen på att brygga öl än att dricka den... Har en massa spännande bryggningar framför mig i höst. En APA, en rökporter, en kaffestout, en cascadian dark ale, och en stark mörk belgare. Sen skulle jag gärna vilja klämma in en BRONXENG IPA där nånstans också ;)

Hösten är på g, eller hur?

Kommentarer

  1. Mmm, verkligen! Härlig årstid :) Ska du på öl och whisky-mässan i höst då?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar