Nøgne Ø Red Horizon



Nu har jag druckit den och även haft en mysig bröllopsdag.
Så vad tyckte jag? Passade den idag? Var den värdig?

En sak är säker, jag helt färdig (haha, kan inte låta bli att rimma)

250 ml 17% öl på en tisdag är ingen walk in the park. For real.

Det första som slår mig är att den känns som späd och lätt när jag häller upp den. Fräsande små bubblor slår mot glaset och far mot ytan. Den doftar tjockt av osvavlade aprikoser, russin, lite sprit och jag hittade till och med lite passionsfrukt där. Men den kändes inte alls TUNG.

Smaken var väldigt fräsch, som ett sisslande barley wine. En STOR smak av torkade fikon, bitterchoklad, lite sprit och lite maltsötma. En LÅÅÅNG eldig eftersmak långt ner i halsen (ha ha, dirty!) sitter kvar i en evighet, t.o.m. nu i skrivande stund värmer den.

Inte nånstans tyckte jag dock att 17% alkohol märktes av. Inte alls.

Den påminde om både barley wine och vitt dessertvin. Och den var helt underbar faktiskt. JAG GILLAR!

Kommentarer

  1. Fan vad sugen jag blev på flaskan jag har hemma! Speciellt då du skriver så snuskigt.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, do it! Den var riktigt god, och jag tror att den går att privatimportera via Brill om man är sugen på en till..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar