Ommegang Three Philosophers

En belgian dark strong ale med körsbär i en väldigt stilig flaska

Var ute i en stuga på Fårö med familj och syskon i en vecka. Tänkte då att en god öl måste jag ju bjuda på.

Efter en extremt blåsig dag ute vid raukarna korkade vi den. Glasutbudet var rätt begränsat, antingen ett Falcon ölglas eller ett vidöppet litet vinglas... Hmmm...



Den hade en väldigt fin och god doft av citronmeliss, kristalliserad honung, fikon(bröd) och vanilj. Smaken därmot var rätt grov och enkel. Tyckte den var lite torr som en sherry med smak av tobak, häst (!), kola och ljus malt i en besk/söt/syrlig mix.

Kan inte säga att jag gillade den så himla mycket.
JAG GILLAR INTE

Drack därmot två enkla öl på Fårö som jag tyckte om; Wisby Weisse och Wisby Klosteröl. Gott!

Snart ska jag köra ett megainlägg här om Infinium, De Molen Hel & Verdoemenis Misto B.A, Herlslev Mjölner, Espresso Yeti m.fl.

Kommentarer