Espresso Oak Aged Yeti

Vad passar bättre än en dödsmörk grov jäkla megakaffestout efter en arbetsdag ute i solen?


Tja.. förmodligen ganska mycket.


Men nu blev det en sån ändå.



Inspirerad av några inlägg på Gripen av öl slutade jag helt enkelt vänta in "det perfekta tillfället" (hade tänkt att det skulle vara ikväll...). Det perfekta tillfället fick helt enkelt bli när jag laga mat av resterna från den utplockade kylen och frysen. (Lax i ugn inkletade i pestoyoghurtröra, kokt potatis och vitlöksstekt broccoli)


Kort sagt:
- Doft av humle, malt!, kaffe med mjölk, godis och ekfat.
- Smak av gott, malt!, storhet, ekfat, lite lite sparris och en liten hint av kaffe.
- Eftersmaken är LÅÅÅNG, söt och besk på samma gång.

Och jag tror jag skiter i att betygsätta öl framöver. Finns så många ölbloggare som är bättre än mig på att hitta dofter och smaker, så många som dricker mer exklusiva öl och så många som uttrycker sig bättre är jag. DOCK kan jag i fortsättningen iaf tala om om jag GILLAR eller OGILLAR.

Jag GILLAR Great Divide Espresso Oak Aged Yeti, för fan.

Kommentarer