Rent allmänt bara..

Pojkvasken ligger å sussar efter en rejäl lunch. Pappa Öl blir lite stirrig av lugnet och kokar ännu mer kaffe. Köpte Classic Franskrost för första gången på en evighet, och känner mig dum som slutade köpa den från början. Good shit helt enkelt...

Idag skall det tappas ca 23 liter öl. 20 liter BRONXENG IPA (2) och ca 3 liter GENESIS QIIXI (torrhumlad). Det känns spännande. Vi ska även smaka av den "vanliga" GENESIS QIIXI, som legat på flaska i en och en halv vecka.. Ska skriva ner lite mer om dessa så småningom.

På fredag, till "jobbölen", tänkte jag ta med en GENESIS QIIXI och en De Molen Vuur & Vlam. Ryktas om att Thomas tänker ta med en Chocostout 2, får se vad mer han tänker bjuda på.

Sånna här lugna dagar blir schnille och schmak's ölsläppslista något utnött. Jag sitter och tittar, funderar och planerar. Försöker få plats i budgeten, funderar på när/var/hur jag ska handla.

Jag har tvångsomvänt min vinintresserade pappa, han ska också köpa god öl - som jag ska få smaka! Men självklart bjuder jag tillbaks på det jag redan har..

Babbel babbel... Jo, jag tog en Señor Amarillo till lunchen. Den var god och så, men idag kändes den bara OK. Up's and down's liksom..

Får se hur jag klarar pappaledigheten på riktigt sen i höst, om en dag får mig att bli så här stirrig.

Bzzz...

Kommentarer