Plötsligt lite oinspirerad i ölsläppet

Var på Systembolaget i Kungens kurva nyss för att handla lite ny öl. Trodde jag skulle vara helpepp, men plötsligt slogs jag av nån slags vardagskänsla. "Jaha, så var man här igen.."-liksom.

Tror det beror på att jag är trött som ett as. Var uppe till halv ett igår och bryggde dödsöl. OG hamnade på 102, blir en stark rackare.

Framme vid nyheterna plockade jag lojt på mig nåra flaskor, ångrade mig, ställde tillbaks några, gick till vanliga utbudet, plockade några, ställde tillbaks osv...

Kom därifrån med:
1 st Mikkeller Santas little helper (god öl i vacker flaska)
1 st To Øl First Frontier IPA
3 st Grebbestads Lunator
1 st Mikkeller Koppi IPA

Plånboken fick säga sitt också, måste ha kvar lite till mittensläppet.

Har smakat den andra varianten av kaffe IPAn hos Thomas en gång. Intressant och god öl, men känns som att en räcker. Den andra dansk IPAn är säkert också bra. Men Lunator är nog den jag är mest intresserad av, trots att jag föredrar IPA framför dubbelbock.




Det återstår att se om jag gjort ett bra val. På fredag!


Kommentarer