Bra sommaröl från svennarna

Förutom 2 st Espresso Yeti och 2 st DuganA blev det en Oppigårds Sommar Pale Ale och en Sigtuna Summer IPA i måndags.

Oppigårds har jag enbart haft bra stunder med hitintills (inte sagt att jag provat alla deras än heller), och förväntade mig därför något riktigt bra. Och det fick jag! Riktigt bra och härlig öl, bra humledoft, smak och känsla. Utmärkt med så låg alkoholhalt också, I like!

Sigtunas IPA var jag mer tveksam till. Kanske för att flaskan är samma som Mohawk brukar använda, och då kopplas skeptikern Anton in. Anyhow, ölen var helt kung. Suverän liksom! Efter alla IPA släpp (som jag inte varit helt överförtjust i) på senaste tiden var denna en frisk och härlig vind!

Jag fick lite vibbar från när min son föddes och jag tänkte "han är ju en helt annan typ" - när jag hade förväntat mig ett barn som var som mitt första.

Trodde jag skulle dricka en IPA a'la First Frontier, men fick något maltigt, smakrikt, gottigt och härligt. Tyckte mig känna lite mandarin i hela härligheten också.. :)


Fick ett akut ölsug, och pimplar lite Mohawk Black IPA med lite mindre entusiasm

Kommentarer