Världens jäkla sats...


..alltså, bottensats. Vad trodde du eller?

Hade denna flaska BRONXENG IPA ståendes i garderoben, och det störde mig som fan att ha den kvar. Att se den där gigantiska satsen varje gång man öppnar för att kika.. gosh..


Trodde inte jag skulle kunna hälla upp den utan att få med hela jästpaketet, men det gick ju hur bra som helst. Måste t.o.m. säga att denna skilde sig lite från de flaskor med mycket mindre bottensats, mycket god i vilket fall som helst. Denna ska det bryggas mer av!

Gick igenom resterande flaskor i garderoben, för att kolla när de gick ut och sånt. Hittade två stycken som redan gått ut, så vitt jag förstår. Denna Herslev Maibock fattar jag som att den gick ut 7e november 2010... vilket är ett tag sen.. men den säljs fortfarande på Systembolaget.


Nåväl, ska öppna den och smarra. Det är ju troligtvis inget fel på den, kanske bättre t.o.m? Brukar bli lite nyfiken på sånt där... Har ätit mat som legat i kylen för länge, fil som gått ut för länge sen, halvgamla ägg. Bäst före datum är väl ändå bara en rekommendation, och en safe-grej.

Efter bäst före är produkten kanske inte bäst längre, bara? Fast kan ALLT verkligen vara BÄST? När är mitt bäst före datum? Vad är jag för produkt?

Det var allt. Tack för mig.

Kommentarer