Var i ligger tjusningen?

Är det att samla eller att uppleva?


Jag har funderat en del på det nu i veckan; "Är jag en samlare, helt enkelt och kort. Är det viktigare att ha än att uppleva?"

Jag vet med mig att jag har en tendens att fastna i ett samlande av specifika saker. Så vad vill jag få ut? Vill jag ha dessa öl ståendes i garderoben, öppna - smacka njutningsfullt med läpparna och sedan stänga?

Nej, självklart inte. När det faller mig in kommer vilken som helst av ölen där korkas, hällas upp i glas, drickas och sedan kissas ut. End of story.

Fast samlandet är jävligt kul det med. Uppladdningen och funderingarna kring nästa släpp, njutningen av att ha en hel jävla drös öl att välja mellan.

Som ett test av min bestämdhet skall nåra De Molen drickas upp, SNARAST!

Jo, drog en fet prövning av Amager Double Black IPA och Hornbeer Hophorn nyss. Tunga jäkla pjäser båda två.. Hornbeer var fräschare och humligare, Amager hade en beska som inte gick av för hackor. Gott och värt.

Hepp, hopp. Det var allt. Tack.

Kommentarer