SKA Modus Hoperandi IPA


Ja, hur ska jag börja med den här då? Är den bra? Är den dålig?

Tja, den är något jag gärna dricker en till av, men inte tycker jag den känns som en IPA. Jag saknar HUMLE! Men, den inte alls dålig. Riktigt trevlig till och med. Men förvänta dig icke en humlebomb...

”Den luktar inte som en IPA”, tänker anton

Där jag vill bli slagen av en tjock dimma av HUMLE möts jag av… ja.. inte mycket alls. Lite malt kanske. Jag har kanske dåligt luktsinne, men visst fan känner jag igen humle när jag nosar den.

”Beskan röjer min mun!”, utbrister anton glatt

Jag gillar BESKA i en öl. Och det är en riktigt skön beska med tanke på att IBUn ligger på hyfsat låga 65. Den är ju förvisso rätt ljus, så den slår väl hårdare då.. men som sagt, mycket fin!

Anton sitter orörlig och tyst. Minut efter minut går. Sedan dyker ett leende upp på läpparna och ögonen söker kontakt igen.

Lång och söt jävla eftersmak av beska och humle (så som humle smakar om man gnager lite på en humlepellet). Lättdrucken som fan, totalt prisvärd och bäst av allt: DEN FINNS TYP ÖVERALLT, till och med på Lunagallerian i Södertälje!!!!

Det var allt. Tack för mig.

Kommentarer