Man in the moon firar 20 år!

...och det gör de med pompa och ståt!

Ni har säkert redan läst allt om detta på nån annan ölblogg, eller sida, men jag tar upp det ändå.



Man in the moon är en riktigt bra och mysig pub i Stockholm med en jäkla massa öl på fat och ännu fler på flaska. För att inte tala om en riktigt härlig matmeny.

Jag tycker om stället så mycket att jag firade min 30 årsdag där (vilket avslutades med att slicka Southern Tier Choklat från bordet....)

Nåväl, det är min relation till stället det.... ;)

De firar alltså 20 år, vilket är grymt bra jobbat! Grattis! Till deras firande har de, tillsammans med dessa bryggerier, bryggt 14 st olika jubileumsöl:
  • Amager - Bourbon IPA (IPA med bourbonflisor)
  • Beer Here - Eclipse Pils
  • Beerbliotek - Man in the moon DIPA
  • Brekeriet - Xiyar (gurksaison!) och Rubus (björnbärs)
  • CAP - Vanilla Double Brown 
  • Dugges - Månens Amber Ale
  • Eskilstuna Ölkultur - Månens Celebration Pale Ale
  • Mikkeller - Black Moon (bourbonfatslagrad 8 månader)
  • Nynäshamns Ångbryggeri - Ekfatslagrad Bötet Barley Wine och Ekfatslagrad Dragets DIPA
  • Nøgne - Barrel Aged Imperial Brown Ale
  • Stronzo - Imperial Stout (m. fikon, russin, plommon och dadlar och portvinsfatlagrad)
  • Ängö Kvartersbryggeri - Citrus Weisse
En del av ölen är från så små batcher att det bara finns 15 liter av det, vilket på ren svenska betyder: 1) fatet kommer med största sannolikhet ta slut samma kväll det kopplas på 2) det är mindre volym än vad jag som hembryggare brygger. 

ALLA dessa öl kommer kopplas på samtidigt den 21 mars och ett stort och långt firande kommer ta sin början. Utöver alla dessa öl kommer de ha hel del andra fat med öl (en del som aldrig tidigare funnits i Sverige), och firande kommer fortsätta ändå till påsk!

Grattis ännu en gång Man in the moon!

Kommentarer