Snart SBWF 2013!!



Jorasåatteeee..

Snart är det dags. 7 året i rad för min del.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg om SBWF så tänker jag FÖRSÖKA beta av en massa svensk öl innan jag förvirrar mig iväg in i dimman av internationell bärs.

Grejen är liksom att jag ledsnat på smällfeta amerikanska imperial stouts, supermaltiga och beska amerikanska imperial india pale ales och på något sätt hoppas att svenskarna kan leverera något fräschare och elegantare.

Är det önsketänkande?

Njaaa.. Kanske..?

Men det finns ju väldigt gott om svenska bryggerier nu, och en del av dem är verkligen superduktiga.

Brekeriet, Malmö Brygghus, Eskilstuna Ölkultur, Nils Oscar, Oppigårds, Mjödhamnen, Nynäshamn är ju stabila och väldigt duktiga på det de gör. Blir definitivt en del häng där...

Sen kommer det en massa, för mig, mindre testade och lite mer spännande bryggerier; Nääs, Ängö, Södra Maltfabriken, South Plains, Train Station, CAP...

Hittar inget om Mohawk ska ha en egen liten monter i år igen, men Wicked Wine verkar iaf ha något. nån som vet nå mer?

Behöver jag ens nämna att det är fan nästan straffbart att INTE gå förbi Brill, Galatea, OT och Elixir? Fan, drösvis med helt sinnessjukt fina öl där. Även Cask har en del fina grejer. Sen brukar även vara helt värt att gå förbi Carlsberg och smaka av nåra Brooklyn öl å få en bit ost.


Ses på torsdag hoppas jag!

Kommentarer