Lite inför SBWF 2013



Jahaja, nu börjar det närma sig igen! :)

Den 26-28 september och 3-5 oktober knäcks det en jävla massa bira och hinkas sprit borta Nacka Strand... Eller så kan man helt enkelt kalla det för extravagant njutning och ett stort utforskande av nya smaker och upplevelser..

Jag ser fram emot det i vilket fall som helst!

Nåväl, vad sägs om att börja lista lite och fundera lite? Manne har ju redan börjat, å jag vill ju inte vara sämre.

Jag hoppas att det kommer finnas mycket (ny) svensk öl på plats, för det är den jag är mest nyfiken på.

Kanske starta dagen med något rent, lätt och fräscht på Nynäshamn, Nils Oscar, Oppigårds och Eskilstuna. Sedan leta sig vidare mot de skånska vildarna Brekeriet, som garanterat med sig en massa gott. Hoppas att deras samarbetsöl med Mohawk, en brett IPA (såklart), är redo för våra törstiga käftar.

Och vidare hoppas jag att Mohawk himself har med sig lika intressanta grejer som förra året.

Annars är Galatea och Malmö Brygghus givna. Likaså Brill. Mjödhamnen hoppas jag att jag kommer ihåg i år.

A.S.T Wine är en av de enda utställarna som har en stor lista så här tidigt, och den ser onekligen rätt intressant ut.

Hittar ingen info om Elixir Wines på sidan, men jag hoppas verkligen att de kommer dit med en massa smaskig dansk bärs! Nån som vet?

Hepp hepp, nu måste jag ner i tvättstugan!

Kommentarer