Provsmakning av BRONXENG BÄRS

BRONXENG BÄRS
bärs



OG: 1,050, FG: 1,009
ca 5,4% alkohol
Tappad: 21/5
Läs om INFÖR och om BRYGGNINGEN

Vår första underjästa öl. Tänkt som en bohemian pilsner (inte för att jag har nån superbra koll på vad det innebär direkt), men blev något helt annat. Med det sagt inte något dåligt.. men bara inte som planerat.

Doften är i min åsikt rätt oren (för att vara en lager). Hade det varit en ale hade den varit rätt ren liksom.   Friskt, blommigt, örtigt, jästigt och lite brödigt. Lite "ofokuserad".

Smaken går åt samma håll, det är friskt och gott - men orent. Hade jag inte vetat vad jag drack hade jag definitivt gissat på ale... I eftersmaken finns dock en förnimmelse av lager, det där brödigt maltiga som oftast finns i lager.

Jag gillar den, den är god - men ser det ändå som ett mindre misslyckande och brinner av revanschlust!

Nu i augusti ska vi ge oss på det igen!

(Ja, jag försökte arrangera en lite "arbetarklassig" bild.. Skyddshjälm, bärs å en skitig texture på fotot... Jag är ju arbetarklass trots allt...)

Kommentarer