De Molen på Bishop's Arms

Hade precis avslutat ett tungt projekt på jobbet. Satt kvar med ett gäng och drack en Gluttony. Mycket bra skit! Drack även Sloth för ett tag sen också, och blev glatt överraskad. Får väl se hur det går med Lust...



Hur som helst, fick mersmak för öl och begav mig mot Bishop’s Arms på Folkungagatan. Där hade det precis varit Beer Makers Dinner med De Molen, så det var fullt med De Molen öler påkopplade.

“Too bad you guys missed the beers checking in, oh MAN what a sight! Blikken & Blozen, Pijl & Boog, Lentehop,Vuur & Vlams.. All very, VERY good beers.”

Den som stod ut mest var Blikken & Blozen. Hade inte förväntade mig något underverk, men herregyyyd, det var helt i min smak! Väldigt aromatisk och smakrik. Blommig. Funderar på att beställa från http://www.demolenbeershop.com/.

Måste också tipsa om hambugertallriken på Bishops (iaf där på Folkungag.). Lite uppdaterad sen senast jag åt den (i höstas), till det bättre.

Mitt i allt satte sig Henok från Omnipollo vid bordet bredvid. Så jag tvingade mig in i hans gängs samtal. Mycket trevlig herre! Pratade om ditten och datten och berättade om Antons bryggningar osv. Tvingade honom att ta med bild med mig, så att jag kunde lägga upp den här. LOLZ



Tror jag avslutade med en Gubna. Satte mig i den taxi hem. Gick på barnkalas i Nykvarn dagen efter och satt i solen och drack lager.



Imorgon blir det Guldägget och äcklig öl! Jamen ha de fett hörru!
//Svante

Kommentarer