Inför SM i hembrygd öl

Det verkar som att jag/vi ska till Eskilstuna den 27 april trots allt. Inte helt spikat. Hade helt och hållet räknat med att INTE kunna ta mig dit liksom.. (Jag menar, hur populärt tror ni att det är att dra iväg från familjen en hel lördag och komma hem halv/helfull? För att inte tala om hur det känns för mig att sticka iväg från dem...)

Ska göra sällskap med Manne, Jocke och ev. Thomas

Vilka andra ska dit? Ska ni tävla?

Det blir första gången för oss iallafall, och jag är väldigt förväntansfull! Jag tänker mig typ som demopartys var förr i tiden.. (Remedy 99 någon?). En massa nördiga nördar och en massa ölig öl. På bästa möjliga sätt.

Vi (Bronxeng Brewery) är fortfarande inte redo att tävla med vår öl, vi åker dit bara för att smaka på andras och träffa likasinnade. Skulle dock jättegärna vilja byta lite hembrygd öl med andra hembryggare. Någon som är intresserad?

Kommentarer

  1. Varför inte tävla? Det jag testat indikerar att ni har nog så goda chanser att utmärka er!
    Jag antar att det är Anton som oroar sig för familjen, Rebecca är väl bara glad å bli av med dig - omän bara för en helg. Och Eli lär inte hinna märka att du är borta. Det är nog mest du som kommer att sakna dem!
    Blir det något smakprov till mig i vår eller? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag ska dit och tävla med 3 olika öl. Men då kanske vi kan ordna vårt lilla byte då istället för att skicka ömtåliga flaskor med posten?!

    SvaraRadera
  3. Man är alltid redo att ställa upp i SM. Allt behöver inte vara perfekt ;)

    Jag ska dit och jag tänkte ställa upp med två öl i Folkets Val (Monster och Hops of Anarchy). Tar även med mig ett gäng flaskor för eventuella byten. Så titta gärna förbi där jag står eller hugg mig när jag är ute och provar öl så styr vi upp ett byte.

    I dagsläget kan jag erbjuda:
    Älvan (15% barley wine)
    Black Hobbit (oatmeal stout)
    Nalle Puhs Julporter (Imperial Porter med honung och saffran, endast ett fåtal flaskor av denna, kanske knäcker de på plats så att folk får prova istället)
    Monster (crossover öl mellan tre olika stilar)
    Hops of Anarchy (IPA, två olika varianter med olika jäster)
    Dirty Dozen (kanske tar med denna 12%-iga Imperial Stout, kanske då har den kryddad med körsbär också)

    SvaraRadera
  4. Självklart ska man dit, tävlar med fyra bidrag för första gången, så några förhoppningar har man inte.
    kommer troligtvis ha lite rizomer med mig om de nu blir varmt så det går att ställa ut i drivbänk.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar