Man In The Moon - IPA festival

Kvällen enligt Svante

Kände ett sug efter en redig IPA, så jag, Kalle och Beelio drog iväg till Man In The Moon för att inspektera vad som var på menyn.
Till min förvåning var det verkligen suuuperlugnt där. Knappt några andra där, vilket var skönt. Snabbt och enkelt att beställa, och väldigt avslappnad stämning (förutom en helt bisarr servitör).


Ölen då? Tog min Omnipollo-oskuld och började med en (Omnipollo) Moebius. Fortsatte med Flying Dog Imperial IPA - Chinook, och avslutade med BrewDog / Flying Dog Dogfight.
Däremellan smakade jag Southern Tier Choklat och på en Cantillion Rosé de Gambrinus.

Hela IPA-gänget var fina öl, men bäst tyckte jag om Omnipollo. En intressant iakttagelse var att jag drack Dogfight för ett par veckor sen och var då helt kär i den, men nu kändes den lite platt och tråkig. Kanske pga tillfället och vilka öl som dracks samtidigt?

MÅSTE måste måste bara basha lite på Souther Tier Choklat. Jag tycker inte så mycket om den *ledsen smiley*. Doften är helt fantastisk, men så fort jag smakar på den får jag nån känsla av O’boy utblandat med vatten. Den är inte min grej helt enkelt. Beelio som stod för schabraket var däremot übernöjd.

Cantillion var ju såklart fantastiskt. Behöver inte säga mer än så. Hade kanske önskat lite mer syra.




Kvällen enligt Kalle

Jag drack en Pizza Port Jetty IPA, Mikkeller Crooked Moon Tattoo DIPA, smakade lite på Joels Choklat och så Rosé de Gambrinus givetvis.

Skulle påstå att alla höll riktigt hög klass! Jetty IPA'n var riktigt tropisk och härlig i doften. Röjig beska och en tydlig smak som jag känt i flera år men inte riktigt kan beskriva. Den känns lite dirty, och får mig alltid att tänka på Barley Wines. Måste forska lite i denna smak för att kunna verka lite mindre virrig tror jag.

Crooked Moon var lite mer lugn i jämförelse men helt grym DIPA, no doubt.

Håller med Svante i att doften är helt fantastisk på Choklat (som att stoppa näsan i en rustik chokladbutik), och att den är bättre än smaken. Men jag tycker samtidigt att smaken är turbogod så den får högt betyg.

Gambrinus smakade bättre i Danmark (var mer full?), men jag gillar den! När det gäller hallondricka tycker jag dock Mikkellers spontanframboos är snäppet vassare.

Servitören ja.. en kul grej han gjorde var att hetsa in på bordet och ta vår charkuteritallrik utan att fråga om vi var klara. När han håller den i handen halvt på väg därifrån med den påpekar han att det finns lite korv kvar på den — "det finns en kvar där!" och ställer virrigt tillbaka den på bordet. Han sa det dessutom på ett ganska anklagande sätt, som att vi borde ha dåligt samvete som inte hunnit äta upp den innan han kom dit. 

Jösses. Tänker starta en insamling för att köpa en stressboll till honom, lär behövas. Han är nog snäll innerst inne. Jag åt upp korvbiten också, viktig slutpoäng på hela storyn känner jag.

Peace out dudes

Kommentarer