Dagens inköp och lite nostalgi

Sådärja. Nu var det avklarat.

Det hela var ytterst odramatiskt.

Var framme vid Systembolaget i Kungens kurva strax efter tio. Framför nyhetshyllan stod..... INGEN! Frittfram. Jippie! Det gick snabbt.. Lite för snabbt. Jag blev inte riktigt tillfredsställd.. :(

Mina inköp iallafall:
2 st Port Brewing Santa's Little Helper
5 st Mikkeller Santa's little helper
4 st Struise Pannepot
2 st Courage Russian Imperial Stout


+ webb-beställning på dessa:
4 st Samichlaus Helles 2012
4 st Samichlaus Bier 2012

Sen började jag fundera på vad jag köpte förra dec-släppet, och förrförra...

1 dec 2010
1 st Aecht Schlenklerla Eiche Doppelbock
1 st BrewDog There is no Santa
1 st Valsviken Vinterporter
1 st Solstice d'hiver
1 st Great Divide Yeti Chocolate Oak Aged Imperial Stout
1 st Stone 14th Anniversary Emperial IPA
1 st Stone Vertical Epic 10 10 10
1 st Stone Old Guardian Barley Wine 2010

Skulle ju inte ha något emot en Stone 14th EIPA, nåra Eiche Doppelbock och Solstice D'hiver känner jag spontant.. Sen vore det ju inte fel med en Old Guardian från 2010..

1 dec 2011
2 st Stone 15th Anniversary Ale
2 st Stone Belgo Anise Imperial Stout
2 st Djævlebryg Old Mephisto
1 st Great Divide Smoked Baltic Porter
2 st Great Divide Belgian Style Yeti Imp.Stout
1 st Mikkeller Fresh Hop Kellerbier
1 st Dark Horse Tres Blueberry Stout
1 st Shepherds Neame Generation Ale

Generation Ale, mmmmmm! Tres Buleberry Stout, nej tack!


Vad köpte ni idag och förra året och förrförra året osv osv?


Kommentarer

  1. Det blev

    2 Port Brewing Santas
    2 Alaskan smoked
    7 Pannepot
    2 Samichlaus Classic
    1 Samiclhaus Helles

    Förra året minns jag inte helt. Det blev båda Stone-ölen i alla fall och en Kellerbier+Tres Blueberry. Var inte heller helt förtjust i den men i somras drack jag den igen fast på fat. Då var jag riktigt förtjust i den.. så.

    För 2 år sedan minns jag ännu sämre men Stone 14th Anniversary köptes. Den var riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Stones 14th var riktigt bra den! Tyckte Tres smakade Jenka.. på ett dåligt sätt.

      Har en textfil med alla mina (större) inköp sen jag blev frälst, alltid kul att titta tillbaka till.. :)

      Radera

Skicka en kommentar