Leverans från Doorstep Brew

Var inne på Doorstep Brews hemsida för nån helg sen och helt spontant fylldes en blandlåda med ett gäng öl från norska Haandbryggeriet (plus lite annat). Haandbakk är en av de bästa suröl jag druckit, så jag var nyfiken på deras andra också.

Dagen efter gick Doorstep ut med att de skulle lägga ner och VIPS var all öl från Haandbryggeriet slutsålda...

I torsdags ringde en trevlig skåning och ville leverera ölen. Det ville jag gärna att han skulle! Vi bestämde mellan 08-10 idag.. En helg liksom! Fatta vilken lyx att få en låda öl hemlevererad på en LÖRDAG?!

Nåväl, on with the svammel... Min sovmorgon idag.. Vaknar 08.30 och ser att jag fått ett SMS från Doorstep kl 08.13 där det stod att de var på väg.. "framme om ca 30 min..."

Flyger upp ur sängen och hetsar på mig kläderna. Lilla sonen står och tjatar om "bajsa blöja" och en sådan order är bara att lyda.. När jag fått på blöjan ringer min telefon och den trevliga skåningen säger att han står utanför huset och behöver kod. Jösses!

En stund senare ringer det på dörren och både jag och barnen rusar dit. Det första min son säger till mannen med ölen är ett jätteglatt "byta blöja!"..

Vi samtalar om ölen en stund och sen lämnar han mig med en stor fin låda öl och jag tänker "Fan vad synd att dom ska lägga ner, det här var ju skitsmidigt! Och fan vad synd att jag inte beställt något tidigare.."



Uppställning:

Trevlig helg på er, och hoppas er lördag började minst lika bra! :)


Kommentarer