Inför SBWF. Liten lista...

(LITE UPPDATERAD 8/9)

Jag erkänner: jag är grymt taggad!!

Torsdagen den 27e september skall jag dit i goda vänners sällskap, och skall förhoppningsvis träffa ännu fler trevliga människor på plats.

Efter att ha skummat igenom listan (som den ser ut idag 5/9) här fastnar jag för dessa:
  • Akebono Unlimited AB - LÄR ju ha nån trevlig japansk "craftbeer" med sig
  • Arcus Sweden AB - Dom har råg whisky! Bara en sån sak…
  • Brekeriet - Alltid lika trevliga killar med lika trevlig öl
  • Brill & Co - Här kan man alltid hitta något gott :)
  • Brutal Brewing - Knasigt kryddade "special öl". Lite spännande ändå...
  • Carlsberg - Brooklyn Monster Ale 2007
  • Doorstep Brew - Haaaaaandbryggeriet!
  • Elixir Wine - Xbeeriment A beer called horse, Hoppenheimer och Copper Snow
  • House of Ale ℅ Oliver Twist - Finns mycket gott!
  • Malmö Brygghus - Grand Crew, skånsk lambic!
  • Mjödhamnen - Främst Mölska Hörebacken, men även annat...
  • Monks - STRUISE!
  • Oppigårds - Thurbo Stout kanske..
  • SAB Miller Brands Europe - Pilnser Urquell Ofiltrerad & Opastöriserad

Hoppas verkligen att Brekeriet tar med sig sin egen öl. Då kommer jag parkera mitt arsel där ett tag..

Tänker fråga Carlsberg ifall dom har någon "hemlig" öl. Förra året hade dom det, men den var slut när jag kom dit..


Vad är ni ute efter då?
När ska ni dit?
VA, SKA NI INTE DIT?
VAFAN?!?!

Kommentarer

  1. Jag vågar inte, så här i väntans tider...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag! Spännande för er :)

      Radera
  2. Jag och Karin m.fl. ska dit samma dag samt dagen efter. Ses där!

    Dirty Horse (1983) hos Struise är ett måste om du inte testat den tidigare. Jag är också lite nyfiken på Malmö Brygghus skånska lambic..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grymt! Då lär vi väl träffas där, skåla och prata ölbryggning! ;) Din härskarporter var ju förbannat god alltså...!

      Radera

Skicka en kommentar