Fortsätter med min SBWF 2012 to-do-list

Fortsätter att utveckla min lista till mässan, som närmar sig med stormsteg! Försöker in i det sista att vara sund och klok, att hålla listan kort och bara prova det absolut mest nödvändiga. 99% på listan av all öl är NYA för mig, endast Eskilstunas är en gammal favorit. Visar ju bara hur god jag tycker Skogsängens Saison är..!

Är främst ute efter nya sensationer, men även rensmakande lager/pilsner.

Vet dock med mig att när jag väl är där kommer jag inte länge vara varken sund eller klok, och listan kommer bli längre.. ;)

Finns en del whisky jag skulle vilja prova också, men så här på förhand känns det rätt uppenbart att man bli JÄVLIGT FULL av sånt.. och det undviker jag helst så långt det går.

AB Wicked Wine
  • Sierra Nevada 30th Imperial Stout 
  • Sierra Nevada 30th Black Barley Wine 
  • Sierra Nevada 30th Brewers Reserve 
  • Sierra Nevada Hoptimum 
  • Camden Town King Crimson
Akebono Unlimited AB
  • Hitachino Nest Beer Pale Ale
  • Hitachino Nest Beer Ginger Ale
  • Hitachino Nest Beer Red Rice Ale
Alambic Försäljnings AB
  • Eskilstuna Skogsängens saison
Brekeriet
  • Deras egna, om det finns! Annars en fräsch saison, utifrån rekommendationer. 
Brewers Association & Oliver Twist
  • Dogfish Head 90 Minute IPA 
  • Dogfish Head My Antonia Imperial Pilsner Pilsner
  • Oscar Blues Deviant Dales IPA
  • Uinta Dubhe Imperial Black IPA
  • Uinta Hop Notch IPA
  • Osv...
Brewery International Sweden
  • Boon
Grebbestad Bryggeri
  • Göteborgs Nya Starkpilsner
Malmö Brygghus
  • Grand Crew
  • False Dmitriy
  • Beerssons DIPA
Carlsberg
  • Brooklyn Sorachi Ace
  • Brooklyn Monster Ale 2007
  • Kanske har dom något annat gott i nån gömma?
Doorstep Brew
  • Haandbryggeriet Sweet & Sour
  • Haandbryggeriet Dobble Dose
Elixir Wine
  • Xbeeriment Hoppenheimer
  • Xbeeriment A beer called horse
  • Xbeeriment Copper Snow
  • Hornbeer Imperial IPA
  • Hornbeer Imagine
  • Hornbeer Svejk
Mjödhamnen
  • Mölska Hörebacken
  • Lämnar resten öppet för förslag..
Monks Café
  • Struise Dirty Horse 1983
  • Struise Double Black
  • Struise Messy
  • Struise Keralensis
  • Osv osv.. Struise!
Oppigårds
  • Thurbo Stout
SAB Miller Brands
  • Pilsner Urquell Ofiltrerad & Opastöriserad


Kommentarer

  1. Av de jag testat från Hitachino gillar jag deras amber ale bäst, så det kan vara ett tips när du står där i montern!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar