Beer Expo, i backspegeln.

Har vaknat upp ur dimman nu, och börjat reflektera lite över gårdagen.

Först och främst, GRYM MÄSSA! (fast för få toaletter! ;) )
För det andra, grymt trevliga utställare med superbra utbud!

Asmycket folk, och väldigt trevlig stämning.

Riktigt trist väder dock. Men det är ju inget man kan styra över (så vitt jag vet). Mina händer fick alla möjliga olika färger ute i kylan, och när vi äntligen blev insläppta kunde jag knappt hålla ett glas..

Så, vad dracks och vad föll mig i smaken? Amager, framför allt! Ett urval:

The Bruery Two Turtle Doves - Började kvällen med denna. Var ordentligt nerkyld, och behövde nått värmande. Den hjälpte! Riktigt fruktig och god.
Stronzo CA$H COW - Helt OK, men inget mindblowing direkt. Ganska "platt" och torr tyckte jag.
Amager Hr. Fredriksen - Alla möjliga olika fatlagringar, gillade Swedish Red Wine och Colorado-fat bäst.
Amager POP - Härligt tjock och smaskig. Välbalanserad!
Mikkeller Texas Ranger - Riktigt riktigt bra. Vill dricka igen!
Russian Roulette (svarta) - Mest bara besk, inte min typ av öl.
Lille Bryggeri Bryg 200 - Sötsliskig bomb av torkad frukt och gott!
Xbeeriment Black Force One Bourbon Barrel - Mycket bra! Förstår varför Balder gillar den så mycket.
Sopranen - Så jävla bra!
Stormaktsporter 2009 - Helt OK, men den tog ingen större plats..
Oppigårds DIPA - Kändes inte riktigt klar. Men god, och lovande.
Sierra Nevada Ruthless Rye - God och färsch. Inge mer än så dock..
Jester King Black Metal - Snäll och fin. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Ser fram emot att dricka den i hemmets lugn nån gång..

osv osv...

Drack en del gott och fräscht hos Brekeriet och Eskilstuna också. 

Fick en rolig kommentar från ena brodern Ek på Brekeriet: "Visst är det du som är han Obalanserad?" ;) Stämmer bra det.. Det är jag ju... Hehe.. Öl kan vara välbalanserad, men jag är fan rätt obalanserad.

Det var jättekul att träffa Balder och snacka med honom. Stod även och pratade med Ölhunden ett tag där i dimman, riktigt trevlig snubbe. Kul att hälsa på lite andra ölbloggare också (Darren, Blafa,  Portersteken och M1&M2).


Vad tar ni andra med er därifrån?



Kommentarer

  1. Riktigt bra dag! Med trevligt folk...
    Tar med mig "toakön" i minnet, det var riktigt nära en "olycka" där... Låååång kö! För mycket god öl!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar