Beer Expo, en vecka kvar!

Jag fick ju en biljett (första passet) av Thomas när jag fyllde år. Och nu börjare det fan närma sig, känner mig riktigt taggad!

Personligen MÅSTE jag få i mig några öl från Närke. Har druckit nån variant av Stormaktsportern på SBWF nått år, men kommer fan inte ihåg den. Annars har jag inte smakat nått alls från dem, så det känns ju skitkul att dom ska dit.

Resten vettefan. Lär nog hänga vid TWC rätt mycket. Brekeriet känns givet, grymt nyfiken på deras cider. Motala låter intressant. Lär väl glida förbi Eskilstunas ölutbud också..

Mina förväntningar är väl att det ska vara mindre, lugnare och lite "luftigare" än SBWF, och möjligheten att sätta ett ansikte på diverse ölbloggare och ölmänniskor från BSF.

Jag hoppas vi ses där!

-

Beställde nyss lite grejer från Maltmagnus; pilsnermalt (ekologisk till och med), viennamalt och french saison-jäst. Tillsammans med Styrian Savinjski, Sterling och ljus Mörkö-honung tror jag att det kan bli en riktigt fräsch vår- och försommardryck.

I övrigt funderar jag på att lägga ut våra ölrecept på bloggen. Vad tror ni? Det är ju givetvis inga superrecept, men de kanske kan ge inspiration till nån..?

Well, trevlig helg på er! Tänkte testköra PANJAMON igen idag, och kanske öppna en Double Bastard.

Kommentarer

  1. Hope to see you there too!

    BeerSweden Darren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot att träffa dig igen också! :)

      Radera
  2. Hepp! Jag kommer tyvärr inte till Beer Expo, så drick en mystisk öl där för mig också.
    Ang Recept: Jag efterfrågar recepten här så tveka inte att slänga upp dem, jag kommer att läsa dem och inspireras. Det kan jag garantera.
    /Henning - Ölrådet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, det räcker som anledning för mig! Jag ska försöka få upp dem på ett smidigt sätt innan helgen tar slut..

      Radera

Skicka en kommentar