Beer Expo, en önskelista - typ.

Jag gör som Thomas och lägger upp en liten lista. Vill även rekommendera er att byta hembrygder med honom, om ni kan. Hans julöl, Mephistos Soul, är en riktig höjdare! Sen har han två riktigt fräscha single hop IPAs.. Hans svarta IPA tycker jag han borde behålla hemma, så jag kan få smaka den igen...

Nåväl, listan är nyheter (för mig) och gamla goda blandat. Självklart vet jag att jag inte kommer dricka allt, och även kommer dricka annat. Men det blir lite som en önskelista, som man skrev när man var liten.


Elixir Wine
Stronzo CA$H COW
Amager, typ nån Hr Fredriksen och kanske IPAn.

Brill
Mikkeller Texas Ranger (aldrig druckit!)
The Bruery Two Turtle Doves
Jester King Black Metal
3 Fonteinen Oude Geuze

Great Brands
SKA Modus Hoperandi
North Coast Old Rasputin (aldrig druckit!)

TWC
Lille Bryggeri Bryg 200
Xbeeriment Black Force One + Bourbon Barrel
Sopranen

Närke
Där är jag helt öppen för förslag...

Oppigårds
DIPA
Kanske stouten också.

Slottskällan
Zero

Wicked Wine
Uinta Detour DIPA
Kanske nån Sierra Nevada också. Vilken?

Brekeriet
Får lita på bröderna Ek där... ;)

Tur att ölbroder Thomas är med. Då kan man ju smaka av varann!

Kommentarer

  1. Tack för det goda berömmet :) Riktigt laddad inför lördag nu... Tur att man kan dela, annars vet man ju aldrig var man hamnar efteråt :)

    SvaraRadera
  2. Wicked ska ha med sig Ruthless Rye från Sierra - den bör du testa tycker jag. Om du får tid och pengar över - sväng förbi Sigtuna och testa deras Midvinterblot - om de har den där (de borde de ha!). Den har växt sig rejält god sen i julas!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar