Inlägg #100 och lite allvar

Tja, vad säger man hundra inlägg senare?

Kanske ett litet "Tack för att ni är kvar! Jag uppskattar det!" :)

Tänkte att det var på tiden för lite allvar här på valbalanserad.se. Jag är inte särskilt allvarlig i största allmänhet, och inte heller särskilt välbalanserad. Så ta det inte på största allvar, och ta det inte heller som väl genomtänkta välbalanserade tankar.. MEN, det finns saker jag tänker på..

Jag tänker ofta att jag blir fett jävla less på alla olika fatlagringsvarianter som finns. Kill your darlings liksom. Hur fan skulle det se ut om "creddig popgrupp" släppte 10 versioner av sitt senaste kungliga album, med enda skillnaden att dom använde 10 olika sångare..? Eller 10 olika versioner av en bra film, där man använt 10 olika kameror..?

Jag blir mest förvirrad faktiskt.. Men jag är ju en gubbe, så det passar väl?

Vandal! Vegetarian! Vermicellis! Viper! Visigoths! Vulture!

Och alla olika mixar av alla öl. "Åh, vi älskar eran öl och vill blanda den med vår! SNEELA?", "Ska vi inte köra en trekant när vi ändå är på g?"...

Nanny Goat! Nitwits! Nitwitted ninepins! Nyctalops!

Jag tänker också på de negativa hälsoeffekterna ett intresse av detta slag kan ha.

Nån korkad sida av min hjärna tycker att alkoholsvag öl inte är lika prisvärd som starkare öl, trots att jag inte är ute efter att bli full (för det blir jag alltid ändå... ;) ...).  Kanske är det nån fördom att de inte smakar lika gott?

"Men Yakima Red Ale var ju jättegod och CC Maduro Brown Ale var smaskens" säger mitt förnuft... Äh, korkad sida som sagt.. Jag försöker motarbeta den med lite förnuft. Ibland.

Vad tycker då kroppen om att få detoxa sig själv efter x antal öl på 6-12% på en onsdag (lill-lördag! partytime!), fredag (fredagsöl!), lördag (party time duuuudes!) och söndag (liten mys-stund).

Min mage har blivit större. Och jag är inte gravid, jag lovar. Men senaste 6 månaderna (pappaledighet) har den vuxit... Jag har druckit mer öl, ätit mer godis, mer mat och rört på mig mindre...  Strange huh?

Men vad händer inne i kroppen då? Det ÄR ju ett gift liksom... Vad säger allvetande Wikipedia?
Både plus och minus tydligen.. BRA DÅ!

Odd-toed ungulate! Ophicleides! Orangoutang! Ostrogoth!

Lagringsfrenzyn då? Kan förstå dom som köper en hel låda av en öl, då har dom ju ändå en känsla av hur den smakade "färsk". Men dom som köper en flaska och blint litar på alla andra som säger "Åååh, den blir så underbar med åren! Ge den 6 år  2 månader 1 dag 3 timmar och 6 minuter så kommer den vara gudomlig, sen blir den dålig!!!"

Jag lagrar också, men det är billiga lättillgängliga öl. Och rätt oseriöst. Vafan, man vill ju få en känsla av punkt 0 innan man går loss på punkt 10.. Men visst, viss öl verkar onekligen bli bättre med åren, precis som jag.. ;)

Ja, det är alltså lite Captain Haddock Curses däremellan för att verkligen visa allvaret i mina välbalanserade tankar. Och jag tänker fan inte fira med en god maltdryck fylld med kalorier och gift!!! 

Kommentarer

Skicka en kommentar