Firandet fortsatte i hundra år..

I helgen satte vi stor punkt för mitt födelsedagsfirande med ett trevligt litet kalas här hemma och lite (läs: mycket!) öl på Man in the Moon...

På mitt kalas gjorde min duktiga fru spenat- och fetapaj, västerbottensost- och trattkantarellpaj, tabbouleh och nybakat bröd. Själv stod jag för hemgjord öl, PARISCADE. Allt verkade uppskattas mycket.


Fick bl.a. en vinkyl (+ en ölpeng) av bror och syster, filmen STALKER (Andrei Tarkovsky) av min kompis Christian, en flaska Lost Abbey Angel's Share Bourbon Barrel (2009) av mig själv och en Thomas Hardys Ale (2005) + tågbiljett och mässabiljett till Linköping Beer Expo av Thomas!!



Blev även lite Samichlaus 2001 vs 2011 och en flaska Port Brewing Santa's little helper. Santa kändes väldigt milt rostad för en så mörk öl, len och stor i munnen och mycket sötlakrits i smaken. Gott tyckte jag.

På Man in the Moon blev det lite IPA från deras kranar, men ingen som direkt röjde mig totalt. Sen tog vi även in nåra flaskor av olika slag.. Stone Ruination IPA var kvällens höjdare.

Det var grymt kul och grymt gott! Tack alla som var med! :)

Nu känner jag att det får vara nog för ett tag.. Pappaledigheten tar slut nästa vecka och it's back to reality med enstaka besök i Sthlm för ölsläpp...

Kommentarer

  1. Fan vad fint att du köpte Angels Share Bourbon! Jag är själv galet sugen på den..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar ju riktigt smaskens! Och den Angel's Share jag köpte i somras lämnade ju mig sur i mun...

      Go for it! :D

      Radera

Skicka en kommentar