Året var 2011 och ölen flödade...


HEJ!

Det har dykt upp lite sånna här sammanfattningar på diverse bloggar och forum, och även jag tänkte ge mig på det.. mest för att jag gillar sånt. 

2011 var året då.. 
..jag drack Goose Island Bourbon County Stout för första gången och blev helt tagen.
..jag upptäckte en hel värld av trevliga bloggar och bloggare. Och började blogga själv!
..BeerSweden Forum öppnade och blev ett trevligt sätt att döda minuter och timmar.
..mina vänners intresse för öl ökade, och vi fann ett nytt sätt att umgås på.
..BRONXENG BREWERY exploderade och hemölen började smaka som "riktig" öl.
..Thomas fortsatte mata mig med asgod öl, varje gång vi sågs. Tack! :)
..min ölmage kurrade extra högt första gången jag genomförde en privatimport och kunde hämta ut en hel jäkla kartong med ÖL!
..en massa saker hände..... ;)

Minnesvärda ölstunder (där allt satt som det skulle):
Herslev Mjölner 2007 (vill ha mer.. finns den att köpa i Köpenhamn tro?)
Amager Rugporter (som gjord för mig..)
De Molen Vuur & Vlam (ja, jag vet att de flesta har svårt för den.. men för MIG är den GODIS!)
Brasserie Thiriez Vieille Brune (Brekeriet - SBWF)
3 Fonteinen Schaerbeekse Kriek (+ två eller tre glas på SBWF. Yummy!)
Pelican Mother of all Storms (Great Brands - SBWF)

Årets värsta öl (IMHO) får Amager Rated XxX ("bajshumle!") och BrewDog Paradox Smokehead ("doft av läkemedel, smak av aska") stå för. En BrewDog Riptide köpt på en finlandsfärja finns också med där, men jag tror fan det var nått fel på den... förutom att den smakade skit... ;)

Förhoppningsvis blir 2012 lika spännande! 

På nyårsafton tänker jag öppna 3 Fonteinen Oude Geuze Vintage (2006), jämföra Samichlaus Classic 2001 mot 2011 och möjligvis tar min pappa med sig en Deus Brut des Flandres

Vad ska ni dricka?


Gott nytt, folk! Och tack för det här året :)


HEJ DÅ, SES NÄSTA ÅR!

Kommentarer

  1. Ikväll blir det en Oppigårds Amarillo, GDBC Titan samt Hercules och avsluta med en Stone Black IPA!

    Minnesvärd öl för mig var Ruggoopen hur tusan den stavas.

    Gott nytt år!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar