Dagens ölinköp och reflektion. Som vanligt. I rymden.

Så hamnade vi (alltså, jag och lillkillen) där igen. Det stora släppet. Pappa var glad. Lillkillen var inte glad.

Borta var Ingrid-hysterin som härjade förra gången. Det var ändå äckligt mycket folk som köade.. Mest troligt en massa vin-nördar.

Vin-nördar är en helt annan typ av nördar. Dom är mindre skäggiga, har mer välkammat hår, har prydligare kläder och viktigast: deras glasögon är tunna...

Så här tror jag:
Vin-nördar har en STOR JÄVLA plånbok. 50 000 kr verkar liksom vara OK.
Vin-nördar verkar paja fler flaskor, och verkar vara vana vid det. En flaska hit eller dit. Ingen la sig på golvet och slickade, eller grät.
Vin-nördar är en större folkgrupp.
Vin-nördar begriper inte att öl är godare.... ;)

Haha, nämen skämt å sido.. De jag betraktade idag, som stod för det ovan nämnda, kanske inte ger en korrekt bild av vinentusiaster.

Vingurun vi bjöd på middag i helgen blev iallafall BLOWN AWAY. Han hade inte förstått att man kunde göra så god öl, och att man kunde variera öl så mycket. Att man egentligen kunde variera öl mer än vin, och nå andra höjder...

God öl:

2 st Carnegie Porter 175 år
1 st North Coast Grand Cru
2 st Stone Old Guardian Belgo-Barley Wine
1 st Amager Drei von Dänen
3 st Nils Oscar Coffee Stout
1 st Midtfyns/De Molen X Porter
3 st Nynäshamns Bötet Barley Wine
1 st Deus Brut des Flandres 2010


Så, vad såg ni idag? Vad köpte ni och varför?


Kommentarer

  1. Jag noterade att trots att jag flyttade till Stockholm för 4 månader sen så känner jag redan igen en hel del ölfolk i köerna. O ofta är dessa släppköer rätt så trevliga :)
    ...även om undrar lite vad man sysslar med när man senare under dagen märker att de fortfarande finns kvar av de mesta..

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att din reflektion är helt korrekt vad det gäller Vin O Tintosar. Det var nog den längsta kön utanför Passagen jag sett. Kom 9:35 och stod ca 100m från ingången, men dom hade laddat lite mer än vanligt så allt fanns när man kom fram. Ja då ses vi 1/12 då samma plats samma tid samma höga förväntningar. Cheers Malt.P

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag vet! Men jag tycker om "the thrill" liksom. Att övertyga sig själv att man MÅSTE stå där och köa för annars blir man UTAN! ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar