Det lilla jag kommer ihåg.. från SBWF 2011.

Efter en fredag som gick helt åt helvete i öltolerans var jag rätt mellow lagom till mässan. Vilket var rätt bra, hade ett lugn i kroppen då.

Började självklart på Brill, och tog en DIPA jag varit sugen på länge. Hoppin' Frog Mean Manalishi. Den var smarrig!

Sen snurrade vi runt och stannade rätt länge vid danskarna. Amager Rugporter var lika bra som hemma hos Thomas, Glottony var jäkla fräsch och god. Blev nåra stopp på OT och lite prat med Carlsberg om Carnegien. Träffade på Manker och den andra vid OT, då dom höll på att pricka av alla öl dom druckit. Full rulle liksom..

Köpte glas hos Magnus på TWC och fick en bok och lite smakprov på köpet. Trevlig kis! Stod även och babblade med pågarna på Brekeriet ett tag, var rätt "lagom" då så jag tycker lite synd om dem. Men god öl hade dom..

Eftersom vi var ett rätt stort gäng (7-8 pers) blev det rätt mycket smarrande i varandras glas, så jag kommer faktiskt inte ihåg hur många öl jag drack. Kunde iaf gå igenom de flesta amerikaner jag hade ställt in mig på. Typ IPAs och DIPAs från Hoppin Frog, Port, Oscar Blues.

Efter mässan drog vid på en indisk restaurang och sedan iväg till Akkurat. Men då var jag fan helt körd. Tokmätt på öl och intryck. Kom hem kl. 02.00 och sov som en gris i en oskön soffa.

BÄST
BrewDog Ghost Deer (trodde jag INTE)
Pelican Mother of all storms (omg, fyfan vad den var god!)
Carnegie 175
Brasserie Thiriez Vieille Brune
3 Fonteinen Schaerbeekse Kriek
Nøgne Ø Dugges Sahti

SÄMST
Amager Rated XxX (Luktade lite bajsigt, helt sjukt men sant. Kunde inte dricka upp den när näsan väl bestämt sig för de..)
Djaevlebryg Dark Beast (Även den var lite bajsig. Inte så värst god öl heller för den delen.)

Glömde totalt bort
Oppigårds, Slottskällan, Nils Oscar och Gotlands. Vafan... Var ju lite sugen på nåra av deras. Vid närmare eftertanke glömde jag typ bort alla svenska småbryggerier.. hahaha.

Blev iaf EN smarrig öl hos Eskilstuna, en sommaröl med Sorachi Ace, riktigt fräsch.

I princip ALLA jag pratade med  (och jag pratade med en hel del) fick höra om: hembryggning och Beersweden Forum. Blev en hel del reklam där :)

Kommentarer

  1. Haha, jag missade typ alla svenska bryggerier också. Hann med Nils Oscar, Maltfabriken och Ängö, sen var det amerikanare och danskar för hela slanten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar