En eftermiddag och kväll där allt satt där det skulle

Fredag innebär ju fredagsöl på jobbet. Mycket viktig tradition!

Igår var även en sån dag där nästan all öl jag drack smakade bättre än nånsin. All öl från igår hade jag druckit vid ett eller flera tidigare tillfällen, och tyckte både det ena och det andra om.

Ibland är ju tillfället bara helt RÄTT.

Vi fick sällskap av Niklas på jobbet. Han tycker väl ungefär precis tvärt emot oss, han gillar verkligen riktig sur-gueze och tycker väl sisådär om IPA.

LINEUP:
De Ranke Guldenberg
Så himla fräsch och lätt. Hade jag inte vetat alkoholstyrkan hade jag lätt kunnat svepa ett par, och hade jag haft råd hade jag köpt ett gäng till!

BrewDog IPA is dead
Smakade bättre än sist, men fortfarande underkänd i min mun. Citra var bäst.

Flying Dog Raging Bitch
Smakade bättre sist jag drack den, den fick inte riktigt spelrum igår. Bra hantverk iaf, och intressant idé.

Torr och syrlig doft. Torr dryck med russintoner. Påminner om vin på något sätt. Ganska förtrollande faktist..

Aecht Schlenkerla Rauchbier
Förra gången hällde jag ut den, nu tyckte jag doften var super och smaken var god men lite tunn.

Oud Beersel Oude Geuze Vieille
Smakade faktist helt OK. Alltid värt att ge en andra eller till och med tredje chans!

Väl hemma tog jag såklart en BRONXENG IPA till maten, för att sedan runda av kvällen med en Nynäshamn Valsviken Vinterporter och en vaniljcigarr på balkongen, iförd endast ett par bekväma kallingar. Och aldrig har Vinterportern smakat så himla gott som den gjorde igår!

Ibland är det verkligen en fin balans i ens lilla värld :)

Kommentarer