Bolita Brown Ale, en fet cigarr och annat gott...

Firade min sista arbetsdag för året med en god middag, god öl och en superkombo i form av Cigar City Bolita Brown Ale och en Montecristo no 2 (köpt från www.cigarrcenter.se/).

Började med ett glas Dale's Pale Ale från Oscar Blues.
Finns inte så mycket att säga om den. Väldigt trevlig och god. Härlig humlesmak och en fruktig doft, med en lagom beska. Helt klart värt köp! JAG GILLAR

Till middag blev det ugnslagad röding fylld med dill och citron, färsk potatis, smörstekta kantareller och en god basilika/limesås. Dryck till maten blev en Great Divide Grand Cru.
D: Russin och sherry
S: Smarrig, mustig, torr. Passade jättebra till röding!
JAG GILLAR

Sedan var det dags för höjdarkombon. Körde lite blandad musik, det tog sin lilla tid. Allt från Flight of the Conchords till Suicide och Marvin Gaye.


Cigar City Bolita
D: Riktigt komplex. Funky, unkna blommor, godis, härskna nötter, belgo, plommonsprit.
S: Väldigt fin rostad ton, fruktig, tjock och god. Snygg att titta på, lämnade en fin hinna på glaset. Den kändes enkelspårigt elegant liksom.

Tillsammans med cigarren blev det rostade i dem båda ännu mer tydligt. Typ nyrostade nötter. Helt klart RÄTT TILLFÄLLE. JAG GILLAR VERKLIGEN!

Och cigarren då? Montecriston är en riktigt len och fin cigarr med en nötig och chokladig ton, väldigt väldigt god. Har rökt den förut och kommer röka den igen, bra grejer! JAG GILLAR!

Nästa öl blev en Ska Nefarious Ten Pin Imperial Porter. Och den var så tråkig att vi hällde ut den.. Helt enkelt inte värd att dricka. JAG GILLAR VERKLIGEN INTE!

Avslutade med en Struise Black Albert till tonerna av The The's mästerliga skiva "Dusk".
D: Syrlig, chokladböna, torkad frukt, intensivt maltig, stall och lite grönmögelost
S: Bitterchoklad, maltig, godis. Väldigt behaglig, men stod inte ut tillräckligt mycket (ikväll).
Men vafan, JAG GILLAR den verkligen!

Kommentarer