Ölinköp..

..som lämnade ett stort tomrum efter sig i plånkan.


1 st The Angel's Share Brandy Barrel-Aged
1 st Uinta Crooked Line Cockeyed Cooper
1 st Uinta Crooked Line Labyrinth Black Ale
1 st Amager Colocoff
2 st BrewDog Abstrakt AB:06

En Abstrakt köpte jag till Thomas, och den andra till min Herrklubb. Inte värt att börja samla på själv känns det som..

Kom till Regeringsgatan i god tid, ställde mig snällt i den lilla kön som fanns och väntade lugnt och fint. Folk surrade lite om öl, vin och whisky. Anställda på Systembolaget kom ut och frågade vad man skulle köpa. Sedan öppnades dörren och kön rörde sig ganska artigt in.

Framme vid nyhetshyllan blev Abstrakt AB:06 sliten i stycken av hungriga humlejunkies (antar jag). Dock ingen fara på taket, fler lådor ställdes fram och alla hungriga junkies fick sitt - även jag.

Nu är jag tillbaks i ghettot.. Ölen får stå i min garderob tills jag kapar huvet på dem och dricker deras vätska!

EDIT1:
Fick en härlig tidning i brevlådan nyss! Har suttit och bläddrat en stund nu, blivit inspirerad till nya humliga drycker. Tackar Ölsvammel så mycket för tipset!


EDIT2:
Var på närlivsen för diverse inköp som krävs för överlevnad i en familj. Blev glatt överraskad när jag såg att dom hade halva priset på Carnegie Porter 3,5% pga utgånget datum (alkisarna sitter hellre på pizzan å dricker sunk-öl). Köpte på mig två "vintage"-porters som får ingå i nån sorts symbios med mig ikväll..

Kommentarer