En liten genomgång

Svängde förbi Systembolaget på Kungenskurva igår, plockade upp 1 st Mikkeller Santa's little helper, 3 st Corsendonk Christmas Ale (hade ingen aning om den var god eller ej) och 1 st Gonzoporter.

Men då, en liten genomgång av helgens inköp:

Nils Oscar Hop Yard IPA
Trevlig, smakrik, "hård" och trevlig beska. Inte så värst humlig i mitt tycke. Inte min typ av IPA, men helt klart värd att köpa. Kanske blir ett par till, nån gång.

Mikkeller Green Easter IPA
Helt suverän! Fantastisk kropp, fantastisk humle, beska och balans. Synd att den är lite väl dyr, men fan det är den lätt värd! Här ska de blir fler av

Schneider Weisse Mein Grünes Tap 4
Väldigt angenäm rackare. Hade gärna haft den lite svagare, kanske runt 4-5%, så man kan använda den mer som vattensubstitut i vår/sommar ;)

Gonzo Imperial Porter
Tyckte jag kände smak av tuttifrutti godis och en rejäl ton av salmiak/lakrits. Riktigt bra grejer, är glad att jag har ett gäng i garderoben!

Corsendonk Christmas Ale
Har inget nära förhållande till belgisk öl sådär, inget jag haft nån lust att utforska riktigt. Så, det är svårt för mig att bedömma. Men jag tyckte faktist den var god, dock inget jag blir sugen på att korka igen på ett tag. Tror jag spar resten till jul.

VÅRTECKEN PÅ ROLFSBERGET
Den tredje brygden från Herrbryggeriet. En lätt veteöl kryddad med kryddor ;) (jag ska skriva mer om den senare, när allt är klart). Har varit en liten berg- och dalbana för mig. Först var jag grymt besviken och sänkt, för att sedan bli mer och mer förförd. Den har faktiskt utvecklats till något riktigt trevligt, nästan så att jag vill göra en batch till...

Kommentarer